FAQ

Vanliga frågor och svar 

Hur bokar jag en flygbiljett hos Primefly?


Du kan enkelt boka din flygbiljett via vår hemsida eller genom att kontakta oss. Välj destination, resdatum, antal resenärer och följ flödet. Sedan kan du jämföra olika flyg och välja det som passar dig bäst.

Kan jag ändra eller avboka min bokning?


Ja, de flesta biljetter kan ändras eller avbokas, men detta beror på flygbolagets villkor. Är du osäker kontakta vår kundservice för hjälp.

Finns det några avgifter för ändring eller avbokning?


Avgifter varierar beroende på flygbolag och biljettyp. Billigare biljetter (t.ex. "Economy Light") har ofta striktare regler. Kontrollera villkoren vid bokning eller kontakta oss för mer info.

Hur får jag mitt bokningsnummer och biljett?


Efter bokning skickas en bekräftelse med bokningsnummer (PNR) till din e-post. Du kan även hitta den under "Mina bokningar" på vår webbplats.

Kan jag välja sittplats i förväg?


Ja, många flygbolag erbjuder sittplatsval mot en extra avgift. Du kan göra detta under bokningen eller senare via "Mina bokningar".

Hur checkar jag in online?


Online-incheckning öppnar vanligtvis 24–48 timmar före avgång. Gå till flygbolagets hemsida eller använd deras app, ange ditt bokningsnummer och följ instruktionerna.

Vad händer om mitt flyg blir inställt eller försenat?


Vid inställda eller långa förseningar har du ofta rätt till ombokning, kompensation eller återbetalning enligt EU-förordningen (261/2004). Kontakta oss eller flygbolaget för hjälp.

      Hur kontaktar jag Primeflys kundservice?


Du kan nå oss via:

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?


Vi accepterar kredit-/betalkort (Visa, Mastercard, Amex), Swish och Klarna.

Kan jag lägga till extra bagage efter bokning?


Ja, du kan ofta köpa extra bagage via "Mina bokningar" eller genom att kontakta flygbolaget direkt.

För fler frågor, kontakta oss gärna

Sekretesspolicy

OK
unsplash